Kustannusosakeyhtiö Vastapaino
Email tai asnro: Salasana:
tai rekisteröidy
 
Vastapainon katalogi 2018

Uutuudet

Kirjat
Filosofia
Historia
Kasvatus ja koulutus
Klassikko
Kulttuurintutkimus
Media
Politiikka
Psykologia
Sosiaalipolitiikka
Sosiaalipsykologia
Sosiaalityö
Sosiologia
Sukupuolentutkimus
Talous
Tutkimusmenetelmät
Uskonto
Yhteiskunta
Ympäristö

E-kirjat

Osta Lahjakortti

Pokkarit

Kevään 2018 kirjat

Vastapainon kesäale 2018

Syksyn 2018 kirjat




 

Juha Himanka

KORKEIN OPETUS. OPETTAMINEN YLIOPISTOISSA JA KORKEAKOULUISSA : JOHDATUS OPETTAJALLE

Korkein opetus. Opettaminen yliopistoissa ja korkeakouluissa : johdatus opettajalleKORKEIN OPETUS. OPETTAMINEN YLIOPISTOISSA JA KORKEAKOULUISSA : JOHDATUS OPETTAJALLE
Tekijä: Juha Himanka
Kustantaja: Kustannusosakeyhtiö Vastapaino (2018)
Saatavuus: 30.10.2018
EUR   40,00
    
Kirjailija: Juha Himanka
Kustantaja: Kustannusosakeyhtiö Vastapaino
Kieli: Suomi
Sivumäärä: 300
Asu: Pehmeäkantinen kirja
Julkaisuvuosi: 2018 (lisätietoa)
Tuoteryhmä:
Kirjat > Kasvatus ja koulutus
Kirjat > Tutkimusmenetelmät
Syksyn 2018 kirjat

Tämän tuotteen osoite
EUR
40,00

Tuotetta lisätty
ostoskoriin kpl
Siirry koriin
Lisää ostoskoriin
Korkein opetus. Opettaminen yliopistoissa ja korkeakouluissa : johdatus opettajalle
Suurenna viemällä hiiri kuvan päälle
zoom


Saatavuusarvio: Tuote ilmestyy 30.10.2018. Voit tehdä tilauksen heti ja toimitamme tuotteen kun saamme sen varastoomme. Seuraa saatavuutta.
ISBN-13: 9789517686877, ISBN-10: 9517686870
Hinta: 40.00 € (Alv 10%, 36.36€ Alv 0%)


Mitkä ovat opettamisen lähtökohdat yliopistossa ja korkeakoulussa?

Tämä kirja on korkeakoulupedagogiikan kenttään tervetullut puheenvuoro. Se asettaa korkeakoulupedagogiikan historialliseen ja filosofiseen kontekstiin sekä korostaa oppimisen tutkimuksen monialaisuutta. On tärkeää tarkastella oppimista ennakkoluulottomasti eri paradigmoista käsin eikä pitäytyä vain yhden paradigman näkemykseen.

Nykyään korkeinta opetusta on usein tarkasteltu vain kasvatustieteen näkökulmasta, vaikka oppimisen kehittäminen on koko yliopistoyhteisön asia. Länsimaisen korkeimman opetuksen lähtökohta on aina antiikista alkaen ollut oppimisen itsenäisyys. Ja siihen koko yliopistolaitoksen edistys on perustunut.

Siksi opettajille yliopistossa ei niinkään tulisi kertoa, kuinka heidän tulisi opettaa, vaan kutsua ajattelemaan korkeinta oppimista yhdessä. Tämän teoksen tarkoitus on auttaa opettaa ajattelemaan opetustaan, mutta selvittää samalla alan keskeiset lähtökohdat, ongelmat ja käsitteet. Historiaperspektiivin mukaan tuominen yliopistopedagogiseen keskusteluun avartaa näkökulmaa siitä, miten ja mistä lähtökohdista ala on kehittynyt. Itse asiassa monet yliopistopedagogiset käsitteet ovat kauan sitten muodostuneita, eivätkä modernin tutkimuksen tuotoksia.

Yliopistouudistusten keskellä teos auttaa hahmottamaan olennaisen. Teos on monipuolinen ja kiinnostava katsaus yliopistolaitoksen ja korkeakoulupedagogiikan historiaan ja filosofiaan sisältäen ansiokasta pohdintaa siitä, miten oppimista voi tarkastella. Teos on tarkoitettu korkeimman opetuksen peruskirjaksi ja soveltuu myös yliopistopedagogiikan kursseille.

FT Juha Himanka on filosofian yliopistonlehtori Lapin yliopistossa. Hän on toiminut yliopistopedagogiikan yliopistonlehtorina Helsingin ja Tampereen yliopistoissa. Himanka on osallistunut korkeakoulutuksen kehittämisen vientiin ja yli kahdensadan akateemista opetustehtävää hakevan opetustaidon arviointiin.


Asiasanat: opettaminen yliopistot opetus korkeakouluopetus korkeakoulupedagogiikka yliopistopedagogiikka opetusmenetelmät
Tuoteryhmä: Suomalaiset kirjat > Yhteiskunta > Kasvatus. Opetus. Kasvatustiede > Yliopistot. Korkeakoulut


Tuotetta lisätty
ostoskoriin kpl
Siirry koriin
Lisää ostoskoriin
  
EUR
40,00
Sisäänkirjautuminen
Sisäänkirjautuminen
Rekisteröityminen
Oma tili
Omat tiedot
Omat tilaukset
Omat laskut
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu
Yhteystiedot
Toimitusehdot