Kustannusosakeyhtiö Vastapaino
Email tai asnro: Salasana:
tai rekisteröidy
 
Vastapainon katalogi 2018

Uutuudet

Kirjat
Filosofia
Historia
Kasvatus ja koulutus
Klassikko
Kulttuurintutkimus
Media
Politiikka
Psykologia
Sosiaalipolitiikka
Sosiaalipsykologia
Sosiaalityö
Sosiologia
Sukupuolentutkimus
Talous
Tutkimusmenetelmät
Uskonto
Yhteiskunta
Ympäristö

E-kirjat

Osta Lahjakortti

Pokkarit

Kevään 2018 kirjat

Vastapainon kesäale 2018

Syksyn 2018 kirjat




 

KELLUVA KIINNOSTAVUUS : JOURNALISMIN MERKITYS IHMISTEN SOSIAALISISSA VERKOSTOISSA

Kelluva kiinnostavuus : Journalismin merkitys ihmisten sosiaalisissa verkostoissaKELLUVA KIINNOSTAVUUS : JOURNALISMIN MERKITYS IHMISTEN SOSIAALISISSA VERKOSTOISSA
Tekijä: Heikki Heikkilä; Laura Ahva; Jaana Siljamäki; Sanna Valtonen
Kustantaja: Kustannusosakeyhtiö Vastapaino (2012)
Saatavuus: Noin 6-9 arkipäivää
EUR   36,00

Katso myös

Suomen mediamaisemaSUOMEN MEDIAMAISEMA
Tekijä: Kaarle Nordenstreng; Osmo A. Wiio (toim.)
Kustantaja: Kustannusosakeyhtiö Vastapaino (2012)
Saatavuus: 1 arkipäivä
EUR   37,00
    
Kirjailija: Heikki Heikkilä; Laura Ahva; Jaana Siljamäki; Sanna Valtonen
Kustantaja: Kustannusosakeyhtiö Vastapaino
Kieli: Suomi
Sivumäärä: 291
Asu: Pehmeäkantinen kirja
Julkaisuvuosi: 2012 (lisätietoa)
Tuoteryhmä:
Kirjat
Kirjat > Media

Tämän tuotteen osoite
EUR
36,00

Tuotetta lisätty
ostoskoriin kpl
Siirry koriin
Lisää ostoskoriin
Kelluva kiinnostavuus : Journalismin merkitys ihmisten sosiaalisissa verkostoissa
Suurenna viemällä hiiri kuvan päälle
zoom


Saatavuusarvio: Arvioimme, että tuote lähetetään meiltä noin 6-9 arkipäivässä (27.07-01.08.2018).
ISBN-13: 9789517684064, ISBN-10: 9517684061
Hinta: 36.00 € (Alv 10%, 32.73€ Alv 0%)


Median kiristyvässä kilpailussa ”kiinnostavuudesta” on tullut yhä tärkeämpi uutiskriteeri. Sen tavoittelua kuitenkin vaikeuttaa se, että kiinnostavuus voi tarkoittaa mitä tahansa. Kiinnostavuus kelluu. Journalismin kiinnostavuuden tavoittelu on saanut mediatalot tutkimaan yleisöjään, mutta tuloksen on usein ollut pelkistyksiä, kuten mallilukijoita ja kohderyhmäajattelua.

Kelluva kiinnostavuus pohjautuu Suomen oloissa laajaan laadulliseen yleisötutkimukseen. Sen tulokset osoittavat, että ihmiset käyttävät viestimiä uutispainotteisesti, ja uutisia luetaan odotettua poliittisemmin ja kriittisemmin. Viihteellisyyden sijaan medialta odotetaan syvällisyyttä ja juttuja suurista yhteiskunnallisista kysymyksistä.

Kirjassa lähtökohtana on se, ettei kiinnostavuus ole tekstin ominaisuus, vaan se syntyy vastaanotossa. Median merkitys on sosiaalisissa verkostoissa. Journalismin tulevaisuudesta huolestuneiden mediatalojen tulisikin muuttua enemmän yleisöjensä kaltaisiksi ja luopua yksinkertaistavista yleisökäsityksistä.


Asiasanat: journalismi kiinnostus sosiaaliset-verkostot kansalaisjournalismi yleisö toimittajat vuorovaikutus julkinen-keskustelu yleisötutkimus mediakritiikki mediakulttuuri joukkoviestimet käyttö uutiset vastaanotto
Tuoteryhmä: Suomalaiset kirjat > Yleisteokset. Kirja-ala > Viestintä. Joukkoviestintä


Tuotetta lisätty
ostoskoriin kpl
Siirry koriin
Lisää ostoskoriin
  
EUR
36,00
Sisäänkirjautuminen
Sisäänkirjautuminen
Rekisteröityminen
Oma tili
Omat tiedot
Omat tilaukset
Omat laskut
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu
Yhteystiedot
Toimitusehdot